100 milyon dal çiçek satılacak

Çiçekçiler, Anneler Günü İçin Hazırlıklarını Tamamladı

Duygu Erdoğan / İSTANBUL – Türk çiçekçiler, yaklaşan Anneler Günü için yoğun bir hazırlık sürecine girdi. Süs bitkileri sektörü, ihracat ve yurt içi satışlarında hareketli günler yaşıyor. Türk çiçek sektörü, yurt içinde 20-25 milyon dal çiçek satmayı hedeflerken, kaliteli bir gülün fiyatı ortalama 150 TL olacak.

Yüksek Fiyatlara Rağmen Çiçek Tercihi Artıyor

Çiçekçiler, ekonomik koşullar nedeniyle diğer hediyelere olan ilginin azaldığını belirtiyor. Bu durumda çiçekler, popüler bir hediye seçeneği olmaya devam ediyor. Özellikle Antalya merkezli mezatlardan çiçek alan çiçekçiler, toplu alımlarını tamamladı.

Çiçek Fiyatları ve Satış Hacmi

Süs Bitkileri ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı İsmail Yılmaz, Türkiye’nin bu dönemde yaklaşık 100 milyon dal çiçeği iç ve dış pazarlara ulaştırmasını beklediklerini belirtti. Sektör, özel günlerdeki talep artışını değerlendirerek, hacim ve gelir anlamında olumlu bir tablo çiziyor.

Alternatif Hediyelerin Karşısında Çiçek Tercihi

Yüksek fiyatlarına rağmen, çiçekler diğer hediyelere göre daha ekonomik bir seçenek olarak görülüyor. Süs Bitkileri ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı İsmail Yılmaz, çiçeklerin hem uygun fiyatlı kalması hem de mutluluk verici bir hediye olması nedeniyle tercih edildiğini ifade etti.

Çiçek Alışverişinde Mahalle Esnafına Destek Çağrısı

Türkiye Çiçekçiler Birliği Başkanı İsmail Başaran, çiçek alımlarının mahalle esnafından yapılmasının sektöre destek olacağını ve fiyatların daha makul seviyelere gelebileceğini vurguladı. Özellikle Anneler Günü gibi özel günlerde çiçek alışverişinin yerel esnaftan yapılması önem taşıyor.

Buket ve Çiçek Fiyatları

Çiçek buketlerinin fiyatları genellikle 750 TL ile 1500 TL arasında değişiyor. Ancak tüketiciler, kendi zevklerine ve bütçelerine göre çiçekler seçerek daha uygun fiyatlı seçenekler de oluşturabiliyorlar. Bu bağlamda, papatya gibi daha ekonomik çiçek türleri tercih ediliyor.

Anneler Günü için En Popüler Çiçekler

Gül, papatya, lilyum, karanfil, gerbera, krizantem ve çardak gül gibi çiçekler, Anneler Günü için en çok tercih edilen buketlerin başında geliyor. Ayrıca saksılardaki orkide alımlarının arttığı gözlemlenirken, açık pembe renkli çiçeklerin bu özel günde daha fazla talep gördüğü belirtiliyor.

Related Posts

Türkiye’nin en büyük 10 bankası ilk çeyrekte 156,6 milyar lira kar elde etti

Bankacılık sektöründeki en yüksek aktif büyüklüğe sahip 10 banka yılın ilk çeyreğinde 156,6 milyar liralık kar elde etti.

Goldman Sachs TCMB’nin önündeki en büyük engeli açıkladı: Rezerv kaybı abartılıyor!

ABD’li yatırım devi Goldman Sachs, TCMB’nin rezerv kaybına yönelik eleştirilerin yersiz olduğunu savundu. Net rezervlerin 2023’e kıyasla hâlâ güçlü olduğuna dikkat çeken banka, özel sektörün TL’ye olan ilgisinin sürmesinin istikrar açısından kritik olduğunu vurguladı. En büyük riskin ise rezervler değil, enflasyon beklentileri olduğu belirtildi.

Türkiye’de elektrik enerjisinin yüzde 21,5’i hidroelektrik santrallerinden

Tarım ve Orman Bakanlığı Devlet Su İşleri (DSİ) Genel Müdürlüğü, 2024 yılında Türkiye’de üretilen elektrik enerjisinin yüzde 21,5’inin hidroelektrik santrallerinden elde edildiğini duyurdu.

Bakanlıktan kritik uyarı: Yangın riski taşıyan balonlar toplatılıyor

Ticaret Bakanlığı, Güvensiz Ürün Bilgi Sistemi’ni güncelledi. Helyum dışındaki gazlarla doldurulan balonlar yangın ve yanık riski taşıdığı gerekçesiyle piyasadan toplatılıyor.

Bakan Uraloğlu: 4 bin 75 yeni köprü inşa ettik

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Son 23 yılda 488 kilometre uzunluğunda 4 bin 75 yeni köprü inşa ederek köprü sayısını 10 bin 42’ye, toplam uzunluğu ise 799 kilometreye ulaştırdıklarını bildirdi. Bakan Uraloğlu, söz konusu mesafenin turizmin başkenti Antalya’dan Yunanistan’a kadar olan mesafeye ulaştığını ifade etti.

Almanya’da tüketici güveni dipte: Ekonomide belirsizlik sürüyor

Haziran ayında tüketici güveni art arda üçüncü kez yükselse de hâlâ tarihi ortalamanın çok altında. ABD ile yaşanan ticaret gerilimleri, işsizlikteki artış ve ekonomik durgunluk korkuları, Almanya’da halkın harcama iştahını bastırıyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir