Avdagiç’ten ‘belirsizlik’ uyarısı: Türkiye hazırlıklı olmalı

İstanbul Ticaret Odası’ndan Çin +1 Stratejisi Açıklaması

İstanbul Ticaret Odası’nın mayıs ayı Meclis toplantısında konuşan Avdagiç, küresel şirketlerin, jeopolitik gerilimler, pandeminin ardından değişen tedarik zinciri yapısı ve Çin’in içine dönük politikaları nedeniyle alternatif yatırım bölgelerine yönelmeye başladığını belirterek, “Küresel yatırımcı, riskleri dağıtmak ve maliyetleri kontrol etmek için Çin’e ek olarak bir ülkeye daha yatırım yapmayı tercih ediyor. Türkiye bu stratejide öne çıkıyor” ifadelerini kullandı.

TÜRKİYE VE 5 BÜYÜK ÜLKE YER ALIYOR

Avdagiç, Çin+1 stratejisinden en fazla fayda sağlaması beklenen ülkeler arasında Türkiye ile birlikte Vietnam, Hindistan, Endonezya, Bangladeş ve Polonya’nın da yer aldığını belirtti. Türkiye’nin ise; Avrupa’ya olan coğrafi yakınlığı, güçlü sanayi altyapısı, Gümrük Birliği avantajı ve dinamik genç iş gücü gibi faktörlerle bu ülkeler arasında öne çıktığını vurguladı.

Ancak bu fırsatın kendiliğinden bize geleceğini sanmamalıyız” diyen Avdagiç, yatırım ortamının iyileştirilmesi, kurumsal kapasitenin artırılması, dijital altyapının güçlendirilmesi ve hedef sektörlerde teşviklerin yoğunlaştırılması gerektiğini vurguladı.

EN FAZLA YARAR SAĞLAYABİLECEK 7 SEKTÖR

Avdagiç, Türkiye’nin Çin+1 stratejisinden en fazla yarar sağlayabileceği 7 sektörü şöyle sıraladı:

  1. Tekstil ve hazır giyim: Avrupa’ya yakınlık, hızlı teslimat imkanı ve Avrupa standartlarında üretim kabiliyetiyle öne çıkıyor. Çin’den uzaklaşmak isteyen Avrupalı markalar için güçlü bir alternatif sunuyor.
  2. Elektrikli ve elektronik ürünler: AB pazarına gümrüksüz erişim ve yüksek kaliteli ara mal üretimiyle bu alanda Türkiye avantajlı konumda.
  3. Otomotiv: Güçlü ana ve yan sanayi yapısı, batarya ve kablo sistemleri gibi yeni nesil alanlarda gelişen kapasite, lojistik ve maliyet avantajı sağlıyor.
  4. Makina ve endüstriyel ekipman: Rekabetçi fiyat, mühendislik yetkinliği ve büyüyen Ar-Ge kapasitesiyle Türkiye, bölgesel üretim ve montaj üssü olmaya aday.
  5. Kimya ve petrokimya: Avrupa’ya coğrafi yakınlık, büyük iç pazar ve Yeşil Dönüşüm alanında iş birliği fırsatları sektöre ivme kazandırıyor.
  6. Gıda ve tarım: Taze ve işlenmiş gıdalarda güçlü üretim altyapısı, GDO’suz üretim ve helal sertifikalı ürünlerle Orta Doğu pazarına erişim sağlıyor.
  7. Savunma ve havacılık: Milli savunma sanayisindeki gelişmeler ve NATO üyeliği, Batılı üreticilerle entegrasyonu mümkün kılıyor.

“TÜRKİYE HAZIRLIKLI OLMALI”

Avdagiç ayrıca, TL üzerinde baskının artabileceğini vurguladı. “Yatırımcıların güvenli liman arayışı sürerken, Türkiye hazırlıklı olmalı. Aksi halde sermaye akışındaki yavaşlama TL üzerindeki baskıyı artırabilir ve dış finansman koşullarını zorlaştırabilir” uyarısında bulundu.

Related Posts

Türkiye’nin en büyük 10 bankası ilk çeyrekte 156,6 milyar lira kar elde etti

Bankacılık sektöründeki en yüksek aktif büyüklüğe sahip 10 banka yılın ilk çeyreğinde 156,6 milyar liralık kar elde etti.

Goldman Sachs TCMB’nin önündeki en büyük engeli açıkladı: Rezerv kaybı abartılıyor!

ABD’li yatırım devi Goldman Sachs, TCMB’nin rezerv kaybına yönelik eleştirilerin yersiz olduğunu savundu. Net rezervlerin 2023’e kıyasla hâlâ güçlü olduğuna dikkat çeken banka, özel sektörün TL’ye olan ilgisinin sürmesinin istikrar açısından kritik olduğunu vurguladı. En büyük riskin ise rezervler değil, enflasyon beklentileri olduğu belirtildi.

Türkiye’de elektrik enerjisinin yüzde 21,5’i hidroelektrik santrallerinden

Tarım ve Orman Bakanlığı Devlet Su İşleri (DSİ) Genel Müdürlüğü, 2024 yılında Türkiye’de üretilen elektrik enerjisinin yüzde 21,5’inin hidroelektrik santrallerinden elde edildiğini duyurdu.

Bakanlıktan kritik uyarı: Yangın riski taşıyan balonlar toplatılıyor

Ticaret Bakanlığı, Güvensiz Ürün Bilgi Sistemi’ni güncelledi. Helyum dışındaki gazlarla doldurulan balonlar yangın ve yanık riski taşıdığı gerekçesiyle piyasadan toplatılıyor.

Bakan Uraloğlu: 4 bin 75 yeni köprü inşa ettik

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Son 23 yılda 488 kilometre uzunluğunda 4 bin 75 yeni köprü inşa ederek köprü sayısını 10 bin 42’ye, toplam uzunluğu ise 799 kilometreye ulaştırdıklarını bildirdi. Bakan Uraloğlu, söz konusu mesafenin turizmin başkenti Antalya’dan Yunanistan’a kadar olan mesafeye ulaştığını ifade etti.

Almanya’da tüketici güveni dipte: Ekonomide belirsizlik sürüyor

Haziran ayında tüketici güveni art arda üçüncü kez yükselse de hâlâ tarihi ortalamanın çok altında. ABD ile yaşanan ticaret gerilimleri, işsizlikteki artış ve ekonomik durgunluk korkuları, Almanya’da halkın harcama iştahını bastırıyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir