Bakan Uraloğlu: 4 bin 75 yeni köprü inşa ettik

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu: Türkiye’nin Karayolu Ulaşım Altyapısındaki Köprü Projeleri

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin karayolu ulaşım altyapısındaki köprü projeleri hakkında önemli açıklamalarda bulundu. Uraloğlu, son 23 yılda ulaşımda fiziki engellerin ortadan kaldırıldığını ve ülkenin dört bir yanının yapılan projelerle birleştirildiğini belirtti.

23 YILDA 488 KİLOMETRE UZUNLUĞUNDA 4 BİN 75 YENİ KÖPRÜ İNŞA EDİLDİ

Bakan Uraloğlu, 2002 yılında Türkiye’de sadece 311 kilometre uzunluğunda 5 bin 967 köprü bulunduğunu hatırlatarak, “Son 23 yılda 488 kilometre uzunluğunda 4 bin 75 yeni köprü inşa ederek köprü sayısını 10 bin 42’ye, toplam uzunluğu ise 799 kilometreye ulaştırdık. Eğer bu köprüler art arda sıralansaydı turizmin başkenti Antalya’dan neredeyse İpsala Sınır Kapısı’na yani Yunanistan’a kadar kesintisiz ulaşım sağlanabilirdi” açıklamasında bulundu.

1915 ÇANAKKALE VE ZİGANA TÜNELİ DÜNYA LİSTELERİNDE

Uraloğlu, köprülerin vadileri, nehirleri aştığını ve şehirleri birleştirdiğini belirterek Türkiye’nin ulaşımdaki fiziksel engelleri ve mühendislik sınırlarını aştığını vurguladı. Uraloğlu, “Dünyada ilkleri başardık, uluslararası alanda ödüller aldık. 1915 Çanakkale Köprüsü, 2 bin 23 metrelik ana açıklığıyla dünyanın en geniş ana açıklığa sahip asma köprüsü olarak tarihe geçti. Yavuz Sultan Selim Köprüsü ise üzerinden raylı sistem geçen en uzun asma köprü konumunda.” şeklinde konuştu.

MÜHENDİSLİKTE VE MİRAS KORUMADA İLKLER

Bakan Uraloğlu, Elazığ’daki Kömürhan Köprüsü’nün ters Y tipi kule tasarımıyla 660 metre uzunluğunda inşa edildiğini belirterek, “168,5 metrelik tek pilon ve 380 metrelik orta açıklığıyla bu yapı, dünya literatüründe 4. Sırada yer alıyor.” dedi. Uraloğlu ayrıca, yükseklikleri 42-166 metre arasında değişen 8 adet orta ve 2 adet kenar ayak üzerinde, dengeli konsol yapım metoduna göre toplam bin 372 metre uzunluğunda projelendirilen Eğiste Hadimi Viyadüğü’nün de Türkiye’nin en yüksek ayaklı ve en uzun dengeli konsol köprüsü olduğunu belirtti.

Kültürel mirasın korunmasına yönelik Menemen–Aliağa–Çandarlı Otoyolu’nda hayata geçirilen Neonteikhos Antik Kenti’nde bulunan tarihi yol ve kalıntıların korunması için özel olarak tasarlanan çelik arkeolojik köprünün, dünyada ilk ve tek uygulama olduğunu belirten Uraloğlu, bu projenin Amerika merkezli National Corrugated Steel Pipe Association (NCSPA) tarafından 2021 yılında “Yılın En İyi Özel Uygulama Projesi” ödülünü kazandığını söyledi.

ÖDÜLLERLE TESCİLLENEN DEV PROJELER

Uraloğlu, köprü projelerinin mühendislik açısından uluslararası alanda takdir edildiğine dikkat çekerek Osmangazi Köprüsü’nün Japonya İnşaat Mühendisleri Derneği tarafından Üstün İnşaat Mühendisliği Başarı Ödülü’ne, Japonya Ulaştırma, Arazi ve Altyapı Bakanlığı tarafından ise İnşaat Uluslararası Ödülü’ne layık görüldüğünü belirtti. Bakan Uraloğlu ayrıca 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara Çanakkale Otoyolu’nun 24 farklı ödülü de elinde tuttuğunu kaydetti.

Uraloğlu, “Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü ise 6’sı uluslararası olmak üzere toplam 10 ödüle layık görülmüştür. Uluslararası Yol Federasyonu (IRF) Tasarım Ödülü, Uluslararası Köprü ve Yapı Mühendisliği Birliği (IABSE) Üstün Yapı Ödülü, World Architecture News En İyi Köprü Ödülü gibi prestijli ödüller bu projelere verildi.” dedi.

Eğiste Hadimi Viyadüğü’nün 2023’te, Kömürhan Köprüsü’nün ise 2024’te Uluslararası Yol Federasyonu tarafından kendi alanlarında yılın projeleri seçildiğini de belirten Uraloğlu, “Bu projeler yalnızca ulaşımı kolaylaştırmakla kalmıyor, Türk mühendisliğini de dünya sahnesine taşıyor.” şeklinde konuştu.

Related Posts

Bayram öncesinde ikinci el piyasası hareketlendi: Fiyatlar neden arttı, en çok talep hangi araca?

İkinci el otomobil piyasası bayram öncesinde hareketlendi. En çok talebin hibrit araçlara olduğunu vurgulayan piyasa uzmanları ikinci el otomobil fiyatlarındaki artışı da talep yoğunluğu, sıfır araç fiyatlarındaki yükseliş, ekonomik göstergelerdeki değişim ve mevsimsel etkiler olarak açıkladı.

Türkiye’nin en büyük 10 bankası ilk çeyrekte 156,6 milyar lira kar elde etti

Bankacılık sektöründeki en yüksek aktif büyüklüğe sahip 10 banka yılın ilk çeyreğinde 156,6 milyar liralık kar elde etti.

Goldman Sachs TCMB’nin önündeki en büyük engeli açıkladı: Rezerv kaybı abartılıyor!

ABD’li yatırım devi Goldman Sachs, TCMB’nin rezerv kaybına yönelik eleştirilerin yersiz olduğunu savundu. Net rezervlerin 2023’e kıyasla hâlâ güçlü olduğuna dikkat çeken banka, özel sektörün TL’ye olan ilgisinin sürmesinin istikrar açısından kritik olduğunu vurguladı. En büyük riskin ise rezervler değil, enflasyon beklentileri olduğu belirtildi.

Türkiye’de elektrik enerjisinin yüzde 21,5’i hidroelektrik santrallerinden

Tarım ve Orman Bakanlığı Devlet Su İşleri (DSİ) Genel Müdürlüğü, 2024 yılında Türkiye’de üretilen elektrik enerjisinin yüzde 21,5’inin hidroelektrik santrallerinden elde edildiğini duyurdu.

Bakanlıktan kritik uyarı: Yangın riski taşıyan balonlar toplatılıyor

Ticaret Bakanlığı, Güvensiz Ürün Bilgi Sistemi’ni güncelledi. Helyum dışındaki gazlarla doldurulan balonlar yangın ve yanık riski taşıdığı gerekçesiyle piyasadan toplatılıyor.

Almanya’da tüketici güveni dipte: Ekonomide belirsizlik sürüyor

Haziran ayında tüketici güveni art arda üçüncü kez yükselse de hâlâ tarihi ortalamanın çok altında. ABD ile yaşanan ticaret gerilimleri, işsizlikteki artış ve ekonomik durgunluk korkuları, Almanya’da halkın harcama iştahını bastırıyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir