Sosyal medyayı günde kaç saat kullanıyoruz? Bakan Uraloğlu açıkladı







Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu Dijital Medya Kullanımı Raporunu Değerlendirdi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu Dijital Medya Kullanımı Raporunu Değerlendirdi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, We are Social ve Meltwater tarafından hazırlanan Dijital 2025 Türkiye Raporu’nda yer alan sosyal medya kullanım verilerini değerlendirdi. Türkiye’de internet kullanan kişi sayısının 77,3 milyon olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, sosyal medya kullanıcılarının son bir yılda yüzde 1,7 artarak 58,5 milyona ulaştığını ifade etti.

Günde Ortalama 2 Saat 43 Dakika Sosyal Medyada Geçiriliyor

Bakan Uraloğlu, toplam sosyal medya kullanıcıları içerisinde kadınların oranının yüzde 46,6 olduğunu belirterek erkek kullanıcıların oranının ise yüzde 53,4 olduğunu belirtti. Uraloğlu, internet kullanıcılarının günlük ortalama 7 saat 13 dakikayı internette geçirdiğini de söyleyerek “Her gün ortalama 2 saat 43 dakikayı sosyal medyada geçiriyor, aylık ortalama 7,6 sosyal medya platformu kullanıyoruz.” dedi.

En Çok Arkadaş ve Aileler Takip Ediliyor

Bakan Uraloğlu, kullanıcıların sosyal medya hesaplarından en çok arkadaşlar, aileler ve tanıdıklarını takip ettiğini belirterek bunu satın alınan markaların hesapları ile kullanıcıların satın almak istediği markaların hesaplarının takip ettiğini ifade etti. Uraloğlu, “Sosyal medya kullanıcıları en çok haber hikayelerini okumak, arkadaşlar ve aile iletişim kurmak ve boş zaman doldurmak için platformları kullanıyor.” açıklamasında bulundu.

Instagram’ı Kullanan Kişi Sayısı 58,4 Milyona Ulaştı

Uraloğlu, Türkiye’de en çok kullanıcısı olan platformun 58,4 milyon kişi ile Instagram olduğunu belirterek, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:

“Instagram’ın ardından 57,5 milyon kişi ile YouTube, 40,2 milyon kişi ile TikTok geliyor. Facebook’un kullanıcı sayısı 34,8 milyon kişiyken X platformunu 19,7 milyon kişi kullanıyor. 2024 yılına göre ise Instagram’ın kullanıcı sayısı yüzde 8,5 artarken, TikTok’un yüzde 2,9, Facebook’un yüzde 1,3, X’in yüzde 1 arttı. YouTube’un kullanıcı sayısında ise yüzdesel bir değişiklik olmadı.”

32 Saat 36 Dakika İle En Çok Instagram’da Zaman Geçiriliyor

Bakan Uraloğlu, kullanıcıların platformlar özelinde aylık ortalama geçirdiği süreler hakkında da açıklamada bulundu. Uraloğlu, “İnternet kullanıcıları ayda ortalama 32 saat 36 dakika ile en çok Instagram’da zaman geçiriyor. Bu süre TikTok’ta 26 saat 26 dakikayken, YouTube’da geçirilen aylık ortalama süre 23 saat 31 dakika. Facebook’ta geçirilen süre ise 9 saat 45 dakika, X’te ise 5 saat 4 dakika.” dedi.

Related Posts

Türkiye’nin en büyük 10 bankası ilk çeyrekte 156,6 milyar lira kar elde etti

Bankacılık sektöründeki en yüksek aktif büyüklüğe sahip 10 banka yılın ilk çeyreğinde 156,6 milyar liralık kar elde etti.

Goldman Sachs TCMB’nin önündeki en büyük engeli açıkladı: Rezerv kaybı abartılıyor!

ABD’li yatırım devi Goldman Sachs, TCMB’nin rezerv kaybına yönelik eleştirilerin yersiz olduğunu savundu. Net rezervlerin 2023’e kıyasla hâlâ güçlü olduğuna dikkat çeken banka, özel sektörün TL’ye olan ilgisinin sürmesinin istikrar açısından kritik olduğunu vurguladı. En büyük riskin ise rezervler değil, enflasyon beklentileri olduğu belirtildi.

Türkiye’de elektrik enerjisinin yüzde 21,5’i hidroelektrik santrallerinden

Tarım ve Orman Bakanlığı Devlet Su İşleri (DSİ) Genel Müdürlüğü, 2024 yılında Türkiye’de üretilen elektrik enerjisinin yüzde 21,5’inin hidroelektrik santrallerinden elde edildiğini duyurdu.

Bakanlıktan kritik uyarı: Yangın riski taşıyan balonlar toplatılıyor

Ticaret Bakanlığı, Güvensiz Ürün Bilgi Sistemi’ni güncelledi. Helyum dışındaki gazlarla doldurulan balonlar yangın ve yanık riski taşıdığı gerekçesiyle piyasadan toplatılıyor.

Bakan Uraloğlu: 4 bin 75 yeni köprü inşa ettik

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Son 23 yılda 488 kilometre uzunluğunda 4 bin 75 yeni köprü inşa ederek köprü sayısını 10 bin 42’ye, toplam uzunluğu ise 799 kilometreye ulaştırdıklarını bildirdi. Bakan Uraloğlu, söz konusu mesafenin turizmin başkenti Antalya’dan Yunanistan’a kadar olan mesafeye ulaştığını ifade etti.

Almanya’da tüketici güveni dipte: Ekonomide belirsizlik sürüyor

Haziran ayında tüketici güveni art arda üçüncü kez yükselse de hâlâ tarihi ortalamanın çok altında. ABD ile yaşanan ticaret gerilimleri, işsizlikteki artış ve ekonomik durgunluk korkuları, Almanya’da halkın harcama iştahını bastırıyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir