Sosyal medyayı günde kaç saat kullanıyoruz? Bakan Uraloğlu açıkladı







Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu Dijital Medya Kullanımı Raporunu Değerlendirdi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu Dijital Medya Kullanımı Raporunu Değerlendirdi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, We are Social ve Meltwater tarafından hazırlanan Dijital 2025 Türkiye Raporu’nda yer alan sosyal medya kullanım verilerini değerlendirdi. Türkiye’de internet kullanan kişi sayısının 77,3 milyon olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, sosyal medya kullanıcılarının son bir yılda yüzde 1,7 artarak 58,5 milyona ulaştığını ifade etti.

Günde Ortalama 2 Saat 43 Dakika Sosyal Medyada Geçiriliyor

Bakan Uraloğlu, toplam sosyal medya kullanıcıları içerisinde kadınların oranının yüzde 46,6 olduğunu belirterek erkek kullanıcıların oranının ise yüzde 53,4 olduğunu belirtti. Uraloğlu, internet kullanıcılarının günlük ortalama 7 saat 13 dakikayı internette geçirdiğini de söyleyerek “Her gün ortalama 2 saat 43 dakikayı sosyal medyada geçiriyor, aylık ortalama 7,6 sosyal medya platformu kullanıyoruz.” dedi.

En Çok Arkadaş ve Aileler Takip Ediliyor

Bakan Uraloğlu, kullanıcıların sosyal medya hesaplarından en çok arkadaşlar, aileler ve tanıdıklarını takip ettiğini belirterek bunu satın alınan markaların hesapları ile kullanıcıların satın almak istediği markaların hesaplarının takip ettiğini ifade etti. Uraloğlu, “Sosyal medya kullanıcıları en çok haber hikayelerini okumak, arkadaşlar ve aile iletişim kurmak ve boş zaman doldurmak için platformları kullanıyor.” açıklamasında bulundu.

Instagram’ı Kullanan Kişi Sayısı 58,4 Milyona Ulaştı

Uraloğlu, Türkiye’de en çok kullanıcısı olan platformun 58,4 milyon kişi ile Instagram olduğunu belirterek, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:

“Instagram’ın ardından 57,5 milyon kişi ile YouTube, 40,2 milyon kişi ile TikTok geliyor. Facebook’un kullanıcı sayısı 34,8 milyon kişiyken X platformunu 19,7 milyon kişi kullanıyor. 2024 yılına göre ise Instagram’ın kullanıcı sayısı yüzde 8,5 artarken, TikTok’un yüzde 2,9, Facebook’un yüzde 1,3, X’in yüzde 1 arttı. YouTube’un kullanıcı sayısında ise yüzdesel bir değişiklik olmadı.”

32 Saat 36 Dakika İle En Çok Instagram’da Zaman Geçiriliyor

Bakan Uraloğlu, kullanıcıların platformlar özelinde aylık ortalama geçirdiği süreler hakkında da açıklamada bulundu. Uraloğlu, “İnternet kullanıcıları ayda ortalama 32 saat 36 dakika ile en çok Instagram’da zaman geçiriyor. Bu süre TikTok’ta 26 saat 26 dakikayken, YouTube’da geçirilen aylık ortalama süre 23 saat 31 dakika. Facebook’ta geçirilen süre ise 9 saat 45 dakika, X’te ise 5 saat 4 dakika.” dedi.

Related Posts

Samsung’tan dev yatırım: 1,5 milyar Euro’ya satın alacak

Güney Kore merkezli dev teknoloji şirketi Samsung, lman havalandırma şirketi FlaktGroup’u 1,5 milyar Euro’ya satın almak için anlaştı.

Nissan’dan dudak uçuklatan zarar

Çinli rakiplerle artan rekabet ve düşen satışlar, Nissan’a zor günler yaşattı. Japon otomotiv üreticisi Nissan, 2024 mali yılında 671 milyar yen (yaklaşık 4,5 milyar dolar) net zarar açıkladı. Aynı zamanda küresel çapta 20 bin kişiyi işten çıkaracak ve bazı üretim tesislerini kapatacak.

Tarih verdi: Kahve fiyatları artacak

Avrupa’nın geçtiğimiz yüzyıl keşfettiği kahve, Türkiye’de geleneksel kahvenin yanında keşfetilmeyi uzun süre bekledi. Türkiye’de son yıllarda kahve tüketiminde büyük artış yaşanıyor. Tadının yanı sıra, sosyalleşme ve moda trendi ile bir kültür haline …

Geçinmek için ikinci iş şart

Emekçi, Türkiye’de iktidarın reva gördüğü ağır çalışma saatleri ve düşük ücret altında eziliyor. Geçinebilmek için de ek iş arıyor.

AJet’ten Anneler Günü’ne özel yüzde 40 indirim

Türkiye’nin genç hava yolu markası AJet, Anneler Günü’nü özel bir kampanyayla kutluyor. AJet, 11 Mayıs Anneler Günü kampanyası ile, tüm yurt içi ve yurt dışı uçuşlarda misafirlerine yüzde 40 indirim imkanı sunuyor.

ABD-Çin görüşmesi New York’a fayda etmedi

Avrupa borsaları, ABD ile Çin arasında küresel ticaret gerilimlerinin azalabileceğine dair iyimserlikle haftanın son işlem gününü yükselişle tamamladı. Gösterge endeks Stoxx Europe 600, yüzde 0,44 artarak 537,96 puana çıktı. Bölge borsalarında da …

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir